Всеки от нас, който е в „зрелия“
възрастов диапазон, поне веднъж му се е случвало да се сблъсква с институциите
и бюрокрацията, в която изпадат те. Този проблем не е едностранен. За мен
едната страна на монетата са институциите, с които никой в днешно време не иска
да си има вземане-даване, от друга – самите граждани, които не си правят труда
да се запознаят поне с необходимите документи, които ще сами необходими.
Или с други думи казано,
гражданите не се подготвят достатъчно добре, а служителите по институциите не
им обясняват какво точно им е необходимо и защо, защото имат огромен обем от
работа, който трябва да свършат за кратко време. Така се получава един затворен кръг, в който
никой на практика не е доволен от крайния резултат.
Ето защо с навлизането на новите
технологии и разработването на електронно управление, се появи надеждата, че
административните услуги ще се случват много по-лесно, бързо и безболезнено, а
контакт със служител в съответната администрация, ще е необходим при частни
случаи и казуси, където те ще могат да отделят достатъчно пълноценно време за
решаване на проблема.
В Западните държави електронното
управление вече функционира на пълни обороти и отнема един огромен обем от
услуги, които навремето са се извършвали „на живо“. В България все още сме в
първите години на въвеждането на подобна система в повечето институции.
Всъщност електронното управление
в страната ни се осъществява при бюджетен дефицит и не добре организирана
информационна структура. Затова по инициатива на Кмета на Столична община -
г-жа Фандъкова се предприеха действия за осигуряване на целево финансиране за
преодоляване на изоставането.
За целта Специализираният
общински приватизационен фонд (СОПФ) е предоставил за период 2015-2019 година,
средства в размер на 800 000 лева. Това стана ясно от отчет на дейността на
Фонда, предоставен от председателя на Съвета за управлението на СОПФ ОрлинАлексиев.
Закупени са хардуер и софтуер за
дирекция „Информационно обслужване и технологии“, с което се постига качествено
подобряване на общинския хардуер (със сървъри, крайни устройства, модеми и др.)
Предоставени са и допълнително средства за софтуерно оборудване на общински
администрации, допълни още Орлин Алексиев.
По този начин голяма част от
административните услуги в Столична община ще бъдат извършвани дигитализирано и
за гражданите ще бъде значително по-бързо, лесно и удобно, да си свършат
работата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар