Добрият шеф има голям принос за това служителите му да са доволни от работата си и да напредват в нея. Ето защо неговите действия и поведение са от изключителна важност за представянето им. Видите ли един екип да постига високи резултати, да е мотивиран и да показва лоялност, най-вероятно е ръководен от способен лидер, който дори може и да не осъзнава колко добре се справя всъщност. Когато в един екип има проблеми с представянето, най-вероятно причината е в този, който го ръководи.
Ако не сте наясно как стилът ви на ръководене се отразява на екипа ви, то тогава го управлявате на сляпо. Ако пък той обсъжда зад гърба ви методите ви на управление и то в негативен план, тогава имате сериозен проблем. Това значи, че служителите ви не се чувстват достатъчно комфортно да споделят притесненията си с вас, затова го правят помежду си. Добрият лидер трябва да е отворен за обратна връзка, независимо дали е позитивна или негативна. А в един екип трябва комуникацията да върви гладко не само между членовете му, но и с човека, който го ръководи.
Още нещо, което може да е от полза – ти си това, което правиш, не онова, което казваш, че ще направиш. Тази добре позната мисъл спокойно може да се приложи и към света на бизнеса, в частност – при тийм лидерството. Има лидери, които добре излагат гледната си точна на думи, но сами не се придържат към нея, когато стане въпрос за дела. Тогава се чудят защо посланието не е стигнало до екипа им по начина, по който е трябвало. Причината е в собственото им поведение, което е в разрез с отправеното послание. Ето защо не само казвайте, а и показвайте какви са основните ценности на фирмата.
Вие, като лидери, имайте предвид следното: служителите, които са мотивирани, ангажирани, знаят какво се очаква от тях и имат подкрепата на по-висшестоящите, винаги ще надминават по резултати останалите. Така и бизнесът ви ще се движи стремглаво напред.
Няма коментари:
Публикуване на коментар